Efter studenten

2010-08-04 @ 23:06:00
Det har hänt så mycket roligt nu efter studenten och allt har gått så fort..

- kungabröllopet i Stockholm
- jobb på blomsterdesign i Örebro
- Tävling

Först fick jag äran att  vara med på det kungliga bröllopet. Jag sökte genom blomster branchen (privat) och blev en av de 50 som fick delta. Det var en sån upplevelse och så otroligt roligt att få jobba i hop med så många duktiga florister. Jag var i kyrkan och dekorerade..det blev jättefint! Ett minne för livet!!


En mycket duktig florist som heter Emma Forsgren blev också uttagen till de kungligabröllopet..vi har lärt känna varandra på floristtävlingar. Hon har nu startat en egen Interflora Freshbutik på mariebergköpcentrum i Örebro. Hon ville att jag skulle jobba där och ett sånt erbjudande kan man inte tacka nej till. 
Så nu på måndag ska jag till Örebro och träffa det härliga gänget och se på butiken. Ska bli så spännande och lärorikt. 

skissar, färger, former, tränar tekniker .. ja allt för att bli så bra som möjligt och komma igång med snabbheten..Tävlingen närmar sig och de börjar komma fjärilar i magen. Har anmält mig till elmia flower grand prix så vi får se om man kommer med där med, men först riktar jag in mig på Liseberg som är nu i slutet av månaden..



Storkyrkan
Blommor: Lobelia (Den blåa rabatten) björk (De höga pelarna) och rosa Hortensia i basen.



Avslutar detta inlägg med en vacker bild på det kära brudparet..

Kommentarer

Postat av: Annelie



Ja en sån sak som att vara med o dekorera blommorna till ett kungligt bröllop är väl absolut jätteroligt att ha med i bagaget.



Lycka till med jobbet i Örebro.



Kramar om Annelie

2010-08-05 @ 01:58:01
URL: http://minegen65.blogspot.com

Postat av: mamma

va mycket roligt du får va med om!!! <3 och vad mycket fint du gör...inte för inte att man blir utvald till olika jobb och aktiviteter!!! Lycka till gumman :)

2010-08-10 @ 15:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback