Hattparaden

2011-05-25 @ 15:15:28

För ett tag sen så var jag med och tävlade i årets hattparad. Det var jätteroligt att träffa florister från olika delar av Sverige. Sen otroligt roligt att vara med och tävla.
Vann gjorde min gamla klasskompis Erik Svang, En jättefin hatt i sommriga härliga färger.
Temat på tävlingen var våryra!
Såhär såg min hatt ut:




Grunden är en vanlig stråhatt som jag har limmat videkissar på. Det tog sin lilla tid.. men jag fick bara en brännblåsa, och resultatet blev bra :)
Sen har jag gjort ett rede med hjälp av buntband. Alla blommor har jag fäst fast med hjälp av buntband.

Blommorna ja hade i arbetet:
Solros
Craspedia
tet a tet
Kalla
fjärilsorkide
videkvistar (Stomme)



Kommentarer

Postat av: mamma

Kul blogg du gjort..den ¨har ett bra upplägg..mycket fina bilder<333

2011-07-15 @ 17:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback